PBN - w tym miejscu sprawdzisz pełną ofertę.
By konsument znalazł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, ale też postarać się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i użyteczne dla klienta treści. Lecz nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network, czyli kto używa PBNy?
PBNy są prywatne, bo są budowane i kierowane przez jeden podmiot (z reguły przez dużą agencję marketingową lub firmę SEO), który dba o jakość udostępnianych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są często stosowane jako komponent wieloaspektowej strategii reklamowej, co trzeba silnie zaakcentować, bo najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które zostały uprzednio odpowiednio zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość pozyskania znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich dywersyfikację, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest niestety to, że ich wykonanie nie jest tanie, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo czasu na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Jak zastosować PBN? Polecamy artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP
Prywatne sieci serwisów idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie dodane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej adres e-mail lub telefon, pełna nazwa oraz adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także profil na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym katalogu firm czy artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.
Następny efektywny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z dodaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej przydatność oryginalnego wpisu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych traktują jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, godne uwagi informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych głównie z bieżącymi informacjami, prawem zdrowiem czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO