Spoty reklamowe to najczęściej 30-sekundowe produkcje filmowe, których kluczowym zadaniem jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być prezentowane w tradycyjnych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) czy też przed seansami w kinach. W czasach wszechstronnego dostępu do zasobów internetu trafionym pomysłem jest również użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku albo przed teledyskami na YouTube. Sporo przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w sieci to najlepsza metoda na promocję usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?
Spoty reklamowe z reguły nie trwają dłużej niż trzydzieści sekund i przekazują treści w bardzo okrojonym formacie, dlatego przy ich produkcji istotne jest twórcze, niebanalne podejście do przedstawianego tematu. Z uwagi na to, że bloki reklamowe w mediach tradycyjnych emitowane są w przerwach pomiędzy programami, ich kreatorzy konkurują ze sobą w wyścigu o przyciągnięcie uwagi widzów. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę pełni też właściwie dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu zawodowców
Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla profesjonalistów, którzy dysponują wysokiej jakości sprzętem (lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu, drony, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy wykorzystują zaawansowane oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, dźwięku czy montażu. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają również profesjonalnych lektorów i aktorów. Podstawą dobrego filmu reklamowego jest natomiast fascynujący scenariusz, który przyciąga uwagę widzów, zaskakuje ich swoja inwencją, a nieraz nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.