Masz filtr Google na swojej stronie? Dowiedz się jak go usunąć?

Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Mimo ogromu zabiegów, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wszystkie te symptomy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.

Czym jest filtr Google

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Ściąganie filtru Google

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może poważnie uderzyć w budżet firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem w odpowiednie ręce.