Jak usunąć bany i filtry Google

Posiadanie własnej strony www wymaga jej sprawnego pozycjonowania w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla internautów i pojawiała się wysoko w wynikach. Czasami jednak firmowa strategia powoduje pogwałcenie norm uczciwej konkurencji i witryna może być ukarana przez bany i filtry Google. Przyjrzyjmy się, jak się zachować w takiej sytuacji.

Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali w sieci?

Ban od Google stanowi najgroźniejszy wymiar kary, jaki może dotknąć witrynę www. Jest to kompletne wykasowanie jej z wyników przeglądarki Google, co w praktyce istotnie utrudnia prowadzenie biznesu. Po zablokowaniu witryny odsetek naszych klientów momentalnie spadnie, gdyż większość odbiorców używa Google. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję strony www w rezultatach wyszukiwarki, co także negatywnie oddziałuje na liczbę odwiedzin witryny. Wyróżniamy filtry ręczne – stosowane bezpośrednio przez pracowników Google a także algorytmiczne, które zakładane są samoczynnie przez profesjonalne systemy.

Jak dać sobie radę z banem i filtrem Google?

Nie zapominajmy, że bany i filtry Google nakładane są m.in. za zamieszczanie zbyt dużej ilości linków promujących naszą stronę internetową lub generowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google trzeba uprzednio prześwietlić jego powód. Najlepiej zatrudnić do tego specjalistyczną agencję SEO, która kompleksowo upora się z kłopotem. Proces może niestety potrwać nawet 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.