Pawilony są przydatne w każdej firmie zajmującej się handlem. Mogą stanowić uzupełnienie sklepu stacjonarnego albo też być głównym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych imprez, a ponadto, dzięki mobilności i łatwemu montażowi, używa się ich np. do prowadzenia sprzedaży na sezonowych wyprzedażach czy w miejscowościach letniskowych. By pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje zadania, winien być właściwie dobrany do potrzeb użytkownika. Na co więc zwrócić uwagę przy jego wyborze?
Pawilon handlowy – jak dobrać?
W ofercie producentów znajdziemy różne warianty mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z 2 grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami oraz namiotowych. Te pierwsze mogą być wykonane na przykład z płyty obornickiej albo drewna. Charakteryzują je stosunkowo szybki montaż, jednakże ich mobilność jest dużo mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są również od nich zdecydowanie droższe, przez co zalecane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję kas biletowych, kiosków bądź portierni.
Pawilon namiot – dlaczego warto go używać?
Jeśli pawilon handlowy ma być często przenoszony lub priorytetem są dla nas koszty, najodpowiedniejszym wyborem będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego typu konstrukcje cechuje duża trwałość, będąca wynikiem użycia do ich produkcji wysokiej klasy surowców. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wyprodukowane są szkielety, wykazują odporność na uszkodzenia mechaniczne i trudne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, jeśli będzie należycie konserwowany, posłuży wiele lat – także przy częstym użytkowaniu.