Jak zadbać o widoczność w sieci? Zleć to agencji SEO

Złóż wizytę w agencji SEO - tu skorzystasz z usług specjalistów.

Firmy i administratorzy portali internetowych, którzy marzą o tym, aby pojawiać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na minimum 3 sposoby. Pierwszy, którego nie zalecamy, to próbowanie działań samodzielnie. Nie mając kwalifikacji w tematyce SEO i nie monitorując regularnie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać poprawnie i – najważniejsze – skutecznie. Druga droga to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, jednakże nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na koszty. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w zatrudnione są tam również osoby od programowania, copywritingu, kampanii Google Ads oraz projektowania graficznego, które służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.

Po czym rozpoznać rzetelną agencję SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie doboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy postawić na agencję, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych czy marketingowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć pewność, iż ma ona znaczne doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO na ogół obecna jest zakładka z opisem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, a także to jakie kwestie udało jej się rozwiązać i z jakimi branżami miała do czynienia. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o harmonogramie prac na zbliżające się miesiące, jak również przesyła raporty z przeprowadzonych działań i ich następstwa.

Druga istotna kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie strategii działań do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w przeciągu 15 minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby poprosić o pomocnicze dane o firmie, konieczne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odnaleźć tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotychczas działaniach SEO czy o istotnych dla klienta towarach czy usługach, które zamierza wypromować.

Opłata za rezultaty – czy to właściwa forma rozliczenia z firmą SEO?

Nieufnie powinno się podejść do firm SEO, które sugerują typ współpracy z zapłatą za wypracowany efekt. W takim modelu opłata odbywa się dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To w dalszym ciągu często proponowany rodzaj rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą spore ryzyko – można wszak osiągnąć błyskawiczne rezultaty naruszając zasady określone przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych zleceniodawcy, z tej przyczyny rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych efektów. Jeśli idzie o opłatę za działania firmy SEO, to sporadycznie jest ona stała – zwykle w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy potrzebne jest zaangażowanie większego budżetu, by wykonać szczegółowy audyt SEO, a następnie zrealizować wszystkie wyliczone w nim sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty działań bywają dużo niższe.

Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]