Czym są filtry Google?

O co chodzi z filtrami Google?

Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na strony internetowe, które łamią ustalone przez Google wymogi dla twórców stron. Istnieją dwa rodzaje filtrów – filtr ręczny i filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.

Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Częściej spotkać możemy jednak filtry od Google, które nie pozwalają na uzyskanie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na okres miesiąca, algorytmiczne do czasu aż roboty sieciowe znów odwiedzą naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad opracowanych przez Google.